Dieta w kulturystyce

Osoby początkujące na siłowni nie zawsze wiedzą, że bez odpowiednio dobranej i zbilansowanej diety, nie jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzonych celów. Wypoczynek, zdrowy tryb życia oraz właśnie odpowiednia dieta, to trzy bardzo ważne, niedoceniane elementy w kulturystyce. W kulturystyce najważniejszymi składnikami w posiłkach są białka oraz węglowodany. Najbardziej popularne posiłki bogate w białka to: jaja, ryby i mięso, a przede wszystkim pierś kurczaka. Wszelkiego rodzaju badania lekarskie oraz opinię dietetyków, wykazują, iż składniki te pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Jajka poza tym, są bogatym źródłem witamin, A, D, E i K oraz B2 i B12. Białka przede wszystkich odpowiadają za budowanie masy mięśniowej, natomiast węglowodany są wykorzystywane przede wszystkim, jako produkt, dzięki któremu powinniśmy zrzucić, co nieco na wadze. Jeden z ważniejszych podziałów węglowodanów jest na węglowodany, które trawią się szybko, czyli węglowodany przetworzone takie jak biały chleb, bułki, płatki śniadaniowe i te, które trawią się wolno, czyli węglowodany naturalne takie jak ryż, fasola i owoce. Możemy wyróżnić jeszcze węglowodany pośrednie, czyli średnio trawiące. Porady lekarskie oraz dietetyczne wykazały, iż dla zrzucenia nadmiaru tkanki tłuszczowej, niezwykle ważne są węglowodany wolno trawiące.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *