Ból kolan po treningu

Kolana są naszym najdelikatniejszym i najbardziej skomplikowanym stawem w ciele. Dlatego bardzo ważne jest, żeby o nie dbać, nawet jeśli nie dają nam się we znaki. By nie przetrenować kolan, ani nie narazić ich na kontuzje, stawy musimy stopniowo rozgrzewać. Za każdym razem, gdy zamierzasz biegać czy jeździć na rowerze, pamiętaj o rozgrzewce. Kolana to jedno, ale za ich stan odpowiadają także więzadła i ścięgna, które znajdują się wokół kolan. Możesz się zdziwić, ale idealną rozgrzewką są przysiady – sprawdź jak je wykonywać, by było to najlepsze dla kolan. Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń znacznie wpływa na całe nasze ciało. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia to wolne od kontuzji ćwiczenia. Ważny jest także sprzęt z jakim ćwiczymy, np. dla biegacza niezwykle istotne jest obuwie. Bieganie niezwykle obciąża stawy. Za każdym razem, gdy dosięgnie cię ból kolan, udaj się natychmiast do lekarza. Nie lekceważ bólu kolan. Nie tak łatwo je wyleczyć, ale samodzielnie możemy doprowadzić je tylko do gorszego stanu. Wiele osób przetrenowuje kolana doprowadzając je do kontuzji, a gdy udają się do specjalisty, często jest już za późno . Taka sytuacja może doprowadzić jedynie do radykalnych środków, jakimi są różnego rodzaju operacje, a następnie cały ciąg rehabilitacji. W takiej sytuacji, nie ma mowy o uprawianiu ulubionych sportów.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *